BAGAĽOVÁ, Ľ. 2005. Kľúčové kompetencie – nové možnosti vo výchove a vzdelávaní. In Pedagogické spektrum. Ročník XIV, číslo 5 – 6. ISSN 1335 – 5589.
BAGAĽOVÁ, Ľ. 2006. Integrované tematické vyučovanie rozvíja kľúčové kompetencie. In Moderná škola (online). 2006 (cit. 2007-01-04) Dostupné na internete: http://www.modernaskola.sk/directories/file-upload/dolezite/reformy/ITV.doc
Bagalová, Ľ., Gogolová, D.2005. Implementovanie personálnych a sociálnych kompetencií do výchovno-vyučovacieho procesu v základnej škole: správa z prieskumu - výstup úlohy PHÚ ŠPÚ. Bratislava: Štátny pedagogický ústav. 42 s.
BAGAĽOVÁ, Ľ., GOGOLOVÁ, D.2006. Ľudské práva a zručnosti potrebné na ich uplatnenie. Metodická príručka pre učiteľov základných a stredných škôl. Bratislava: Štátny pedagogický ústav. 114 s. ISBN80-89225-26-8
BEDNAŘÍK A. 2001. Riešenie konfliktov. Príručka pre pedagógov a pracovníkov s mládežou. Bratislava: Centrum prevencie a riešenia konfliktov .
BEDNAŘÍK, A. A KOL. 2004. Životné zručnosti a ako ich rozvíjať. Bratislava: NDS. 231 s. ISBN 80-969209-5-2
BELZ, H. – SIEGRIST, M. 2001. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál. 375 s. ISBN 80-7178 479-6
Catalog of School Reform Models. 2000. Portland (Oregon).Dostupné na internete: http://www.nwrel.org
CHLEBNIČANOVÁ, A. 2001. Zavádzanie zručnosti “Riešenie problémov“, In Výchova a vzdelávanie pre 21.storočie. Inováciami kurikula k zmysluplnému učeniu, Bratislava: Asociácia S. Kovalikovej
GIBBS, J. 1994. Kmene. Proces pre sociálny rozvoj a kooperatívne učenie. Bratislava: Arimes. 243 s. ISBN 80-967082-5-2.
GULÁŠ, Š. 1984. Tvorivosť v riadení. Bratislava: Alfa
HELUS, Z. 2004. Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 228 s. ISBN 80-7178-888-0.
HELUS, Z. 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 280 s. ISBN 978-80-247-1168-3.
KOVALIKOVÁ, S., OLSENOVÁ, K. 1996. Integrované tematické vyučovanie – Model. 1.vyd. Bratislava : Faber. 350 s. ISBN 80-967492-6-9.
Key competencies. A developing concept in general compulsory education. Survey 5. Eurydice. 2002. (cit. 2007-01-04) Dostupné na internete: http://www.eurydice.org/Documents/survey5/en/FrameSet.htm.
MARUŠINCOVÁ, E. A KOL. 2001. Záverečná správa gestora o experimentálním overovaní výchovno-vzdelávacieho projektu Integrované tematické vyučovanie v ZŠ J. A. Komenského, Majerníkova 60 v Bratislave. Bratislava: ŠPÚ. 126 s.
Konflikt - korenie života. Sprievodca riešením konfliktov pre učiteľov stredných škôl. 1996. Praha: České centrum pre vyjednávaní a řešení konfliktů.
Matulčíková, M. 2001. Program podpory pedagogických inovácií. In Pedagogická revue. Ročník 53, č. 3.
Matulčíková, M. 1997. Alernatívna škola. In: Školská pedagogika I. (P. Kopolt a kol.) Bratislava
NOVÁČKOVÁ, J. 1998-1999. Mýty ve vzdělávání. Seriál článkov o škodlivosti zaužívaných právd o výchove a vzdelávaní. Praha, Nemes.
PEARSON, S. 2000. Tools for citizen and life. Using the ITI Guidelines and lifeskills in your Classroom. Kent
PIOVARČIOVÁ, T., BAGALOVÁ Ľ. 2005. Sociálne projekty a praktické činy, zbierka overených metód rozvoja životných zručností. Bratislava : Nadácia pre deti Slovenska. 108 s.
PIOVARČIOVÁ, T. 2004. Rozvoj životných zručností detí a mládeže. In Zborník z konferencie Životné zručnosti - nová stratégia úspechu. Bratislava: Nadácia pre deti Slovenska. 156 s. ISBN 80-969349-2_9
PIOVARČIOVÁ , T.-Gogolová, D.:2001. Mozgovosúhlasná trieda. Príspevok na odbornom seminári ku koncepcii Národného programu výchovy a vzdelávania. Budmerice.
PIOVARČIOVÁ, T. 1998. Ako ďalej s integrovaným tematickým vyučovaním na druhom stupni ZŠ, In Eduko , číslo 2.
PIOVARČIOVÁ, T. november 2001. Kooperatívne riešenie konfliktov v škole. In vedenie školy, Raabe.
PIOVARČIOVÁ, T. november 1999. Integrované tematické vyučovanie. In Vedenie školy, Raabe
ROGERS, C., R. 1998. Sloboda učiť sa. Bratislava: Persona. ISBN 80-967980-0-6.
SKALKOVÁ, J. 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 978-70-247-1821-7.
SHAPIRO, D. 1995. Konflikty a komunikácia, Sprievodca labyrintom riešenia konfliktov. Open Society Fund
ŠVEC, Š. A KOL. 1998. Metodológia vied o výchove. Bratislava: Iris. ISBN 80-88778-73-5
ŠVEC, Š. 2002. Učiť sa byť a uspieť. In Pedagogická revue, roč. 54, č. 1, s. 9 – 32
ŠVEC, Š. 2002. Systémy empirickej mikroanalýzy a hodnotenia výučby. In Pedagogická revue, roč. 54, č. 2, 128 s.
TUREK, I. 1997. Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. Bratislava: MPC. ISBN 80-88796-49-0
Turek, I.2003. Kľúčové kompetencie. Bratislava: Metodicko pedagogické centrum. ISBN 80-8052-173.
Turek, I.2005. Inovácie v didaktike. Bratislava: Metodicko pedagogické centrum. ISBN 80-8052-230-8.
ZELINA, M. 1996. Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava : Iris. 230 s. ISBN 80-967013-4-7
ZELINA, M. 2004. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava : SPN. 231 s. ISBN 80-10-00456.
Turek, I.2003. Kľúčové kompetencie. Bratislava : Metodicko-pedagogické centrum. ISBN 80-8052-173.
Dostupné na internete : http:// www.4-H.org, http:// www.n4hccs.org, http://www.fourhcouncil.edu.