Ciele tranfromácie
Stanovenie cieľov transformácie školy
-
Ciele transformácie školy vychádzajú z VÍZIE a POSLANIA (misie) školy.
-
Ciele školy môžu vychádzať z posúdenia súčasnej situácie školy a budúcich príležitostí a ohrození, stanovených a prediskutovaných pomocou SWOT analýzy.
-
Oblasti rozvoja školy je možné stanoviť pomocou sebaevaluačného dotazníka- sebareflexia školy , kde sú oblasti rozvoja vyjadrené prostredníctvom inovačného rámca . Vybrané oblasti rozvoja, napríklad: optimalizácia riadenia činností školy na rôznych úrovniach, rozvoj pedagógov, spolupráca s komunitou, rozvoj kurikula,... predstavujú stratégie - cesty, spôsoby dosiahnutia vízie školy, naplnenia jej poslania (misie). Stratégie rozvoja školy sa ďalej rozpracovávajú do systému cieľov rozvoja školy - čo chce škola konkrétne, v ktorej oblasti dosiahnuť.
-
V úvodnej fáze tvorby cieľov môžu byť ciele veľmi rôznorodé, preto je potrebné, v zmysle aktuálnej vízie a poslania stanoviť prioritné ciele a ujasniť si ktorej oblasti rozvoja školy, inovačného rámca sa týkajú. Oblasti rozvoja sú vzájomne prepojené a prácou na jednej oblasti súčasne ovplyvňujeme aj ďalšie súvisiace oblasti života školy.
-
Prioritné ciele sú ďalej rozpracovávané do systému dlhodobých a krátkodobých cieľov. Ciele rozvoja školy sú opísané indikátormi, opisom prejavov (indikátorov) kedy stanovené ciele budeme považovať za dosiahnuté.
-
Ciele by mali spĺňáť kritériá SMART.