Minimálny program pedagóga školy predstavuje dokument, ktorý definuje minimálny obsah a rozsah požiadaviek očakávaných počas školského roka. Škola si môže participatívne spracovať tento súbor požiadaviek na základe:
o vízie školy,
o postupnosti zavádzania vysoko efektívneho učenia v triede,
o súboru požadovaných kompetencií? pedagóga,
o aktuálnej situácie v pedagogickom zbore.
Minimálny program predstavuje formu osobného plánu rozvoja pedagóga. Veľmi dôležitý je hlavne v období, keď škola začína so zavedením Vysoko efektívneho učenia v celej škole alebo v období, kedy pedagógovia pociťujú veľkú preťaženosť z množstva nových úloh. Zvyčajne sa vytvára zvlášť pre jednotlivé stupne školy a oblasť výchovy mimo vyučovania. Niektoré položky sú spoločné pre všetkých pedagógov.
Niektoré časti minimálneho programu umožňujú výber z pripravených možností, ktoré si pedagóg volí podľa úrovne dosiahnutých kompetencií v zavádzaní prvkov efektívneho učenia a podľa svojich časových možností.
V minimálnom programe sa tak stanovujú tieto požiadavky:
· práca pedagógov v triede,
· spolupráca s rodičmi a komunitou,
· vzťah a zapojenie sa do aktivít školy,
· sebavzdelávanie, sebarozvoj.