Homepage > Knižnica > Rozvoj pedagógov > Postupnosť zavádzania prvkov Vysoko efektívneho učenia

Postupnosť zavádzania prvkov Vysoko efektívneho učenia

Vzhľadom na rozsah zmien, ktoré efektívne učenie do triedy, školy, prináša, je potrebné proces zavádzania efektívneho učenia „krokovať“.

Obr. Stupne premeny tradičnej školy, triedy

Stupne premeny tradičnej školskej školy, triedy¹

Podľa S. Kovalikovej, K. Olsenovej (1994, 1997) je odporúčaná nasledovná postupnosť zavádzania prvkov efektívneho učenia v škole:

1.    stupeň – Vytvorenie základov pre efektívne učenie

2.    stupeň - Vytvorenie podmienok pre efektívne učenie

3.    stupeň - Prepojenie školy so životom

4.    stupeň – Vytvorenie (mozgovo-súhlasného) kurikula pre efektívne učenie

5.    stupeň - Stála obnova (sústavná inovatívna tvorba kurikula)



¹Kovaliková, S., Olsenová K.,: Postupnosť zavádzania integrovaného tematického vyučovania v triede, interný materiál ASK, 1994, 1997.

čítať ďalej

design © Kolovratok