Charakteristické znaky vyučovacieho štýlu učiteľa pri vytváraníneohrozujúceho a podporu-júceho prostredia pre učenie:
· Používa nástroje pozitívneho riadenia triedy a nástroje vytvárania triedneho spoločenstva:
o ranné stretnutia v kruhu komunity aspoň 3x týždenne, obvykle ráno, využívané ako priestor na upevňovanie pravidiel života triedy a rozvíjanie sociálnych a osobných kmpetencií,
o denný program, dohody o pravidlách správania,
o systematicky, denne pracuje na rozvoji sociálnych a osobných kompetencií,
o písomné postupy pre opakujúce sa činnosti.
· Modeluje svojím správaním dohodnuté pravidlá správania triedy, školy.
· Vytvára obohatené prostredie triedy v súvislosti s učením.
· Uplatňuje individuálny prístup k deťom a rozvíja ich tvorivosť.
· Učenie prebieha podľa rozvrhu jednotlivých predmetov, učiteľ vyučuje v blokoch (aspoň raz za dva týždne, za mesiac).
· Učiteľ žiakom poskytuje možnosť výberu v jednoduchých činnostiach.
· Používa, pokúša sa tvoriť, aplikačné úlohy v súvislosti so štyrmi modalitami učenia.
· Cielene rozvíja zručnosti potrebné pre spoluprácu a kooperatívne učenie. Pravidelne používa Kaganove alebo podobné aktivity (Kagan a Kagan, štruktúry pre kooperatívne učenie - napr. zdieľanie v pároch, štyri rohy, postavme sa na čiaru, dajme hlavy dohromady, kolotoč, tri otázky v trojici, nájdi niekoho, kto vie... a pod).
· Realizuje, spolupracuje, aspoň na jednom triednom, ročníkovom, medziročníkovom alebo celoškolskom projekte počas roka.
Pozn. Znaky vyučovacieho štýlu učiteľa možno monitorovať, hodnotiť podľa frekvencie ich prejavovania pravidelne (denne), občas, zriedkavo, nepoužíva alebo neuskutočňuje.