Súvislosti:
Táto štúdia pochádza z Vyššej strednej školy Freedom Area, ktorá po desaťročia vychováva študentov z vidieka a z priemyselných oblastí so zámerom vyhovieť požiadavkám lokálnej ekonomiky. Takto sú študenti pripravení obstáť v globálnej ekonomike, pričom kurikulum musí obsahovať štruktúry na prípravu študentov pre digitálnu budúcnosť. To znamená, že manažment, učiteľský zbor, rodiny a študenti musia reagovať na snahy o integráciu technológie do základného obsahu kurikula.
Prípadové štúdie sú „časti života“, ktoré vzdelávateľom pomáhajú rozvíjať zručnosti dôležité pre riešenie problémov. Tieto zručnosti sú potrebné na dosiahnutie úspechu študentov v dnešnom komplexnom rýchlom svete.
Model CaseNEX sa využíva na podporu hlbšieho porozumenia niektorých kľúčových otázok prepojených s procesom vzdelávacej reformy v tejto prípadovej štúdii.
Oblasti, v ktorých bola technológia a školská reforma cieľom, sú nasledovné:
- ovládanie jazykov/gramotnosť,
- riadenie,
- matematika,
- politika/právo/financovanie,
- technológia.
O čom model CaseNEX je?
CaseNEX ponúka on-line metódy, ktoré sa vzťahujú na každodenné profesijné situácie pedagógov. Algoritmus prípadovej analýzy umožňuje učiteľom pristupovať k problémom s dôverou formou riešenia piatich krokov, určených na riešenie problémov so zámerom vplývať na ich rozhodovanie.
Ide o nasledovných päť krokov:
- identifikácia problému,
- pochopenie rôznych perspektív,
- prepojenie vedomostí s identifikovaným problémom,
- navrhnutie opatrení,
- prognózovanie dôsledkov.
Táto metodológia sa môže využiť na workshopoch alebo v on-line prieskumoch. Štúdie demonštrujú, že učitelia, ktorí sa modelu CaseNEX zúčastňujú, sú lepší v identifikovaní problémov, v navrhovaní vzdelávacích intervencií a v hodnotení účinkov svojej výučby.
Niektoré otázky/diskusie, ktoré táto prípadová štúdia podnecuje:
- Aké sú možnosti zapojenia učiteľov do jednotlivých krokov reformného procesu?
- Ako je možné využiť technológie na rozvoj zručností 21. storočia?
- Ako vzbudzovať u študentov sebareflexiu?
- Ako je možné vyzdvihnúť študentov, ktorí žiadajú praktické vedomosti?
- Ako môže prílev technológií ovplyvniť nové spôsoby hodnotenia študentovho intelektu?
Niektoré otázky z tejto prípadovej štúdie, ktoré podporujú hĺbkovú analýzu :
Čo by mohli členovia komunity vniesť do diskusie o pribúdajúcich technológiách (Problémy) |
|
Ako by mohli ich minulé skúsenosti zo školy ovplyvniť ich názory? (Perspektíva) |
|
Ako sa môžu učitelia a manažéri dozvedieť o grantoch typu Triedy budúcnosti? (Vedomosti) |
|
Aké opatrenia - ako výsledok získaných vedomostí z tejto štúdie - plánujete vo vlastnom školskom prostredí podniknúť? (Opatrenia) |
|
Ako by mohla Freedom ďalej podporovať učiteľov, ktorí sú odborníkmi na integráciu technológií? (Dôsledky) |
Štúdiu v anglickom jazyku nájdete na tejto stránke.