Aké tréningy a druhy rozvoja sú potrebné?
Ako sa učitelia učia a ako vyučujú?
Učenie sa pedagógov znamená viac, ako len účasť na prednáškach, workshopoch či získavanie kreditov. Ide o vytvorenie prostredia, kde si učitelia môžu osvojovať tie kľúčové zručnosti pre život v 21. storočí, ktoré plánujú rozvíjať u svojich žiakov. Potrebujú pri tom neustály tréning, podporovaný spätnou väzbou a diskusiou o možných prístupoch.
Tejto oblasti sa zatiaľ v školách nevenuje dostatočná pozornosť, nie sú na ňu vyčlenené dostatočné kapacity ani finančné zdroje v rozpočtoch škôl. Práve táto oblasť významne prispieva k zmene kultúry školy.
Materiály oblasti slúžia na systematicú podporu profesného a osobnostného rastu pedagógov, spoluprácu a vzájomneú podporu pri učení sa a vyučovaní.
Zdôrazňované sú prvky:
Keď ľudia učením dokážu meniť seba, svoje postoje, zručnosti a konanie, dochádza aj k zmene prostredia, organizácie.
Zoznam zdrojov:
Sebareflexia pedagóga - bezpečné prostredie
Sebareflexia pedagóga - zmysluplný obsah
Sebareflexia pedagóga - možnosť výberu
Sebareflexia pedagóga - zážitky reálneho sveta